سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























مختلف

 آئورت، بزرگ‌ترین سرخرگ بدن و مسؤول خون‌رسانی به بافت‌های بدن است. وقتی سرخرگی به‌ علت افزایش سن و شیوه‌ زندگی بی‌حرکت سفت و سخت می‌شود، قلب باید برای حفظ جریان‌ خون سخت‌تر کار کند. این امر به بروز فشارخون بالا، استروک و حمله‌ی قلبی می‌انجامد.
 
به گفته پژوهشگران، در حال‌ حاضر، برای اندازه‌گیری سفتی و سختی آئورت بیمار از ثبت نبض سرخرگ کاروتید در گردن و نبض رانی، استفاده می‌شود. استفاده از انگشت برای ثبت نبض آسان‌تر و تقریباً از درستی بیشتری برخوردار است. در بیماران چاق که نبض رانی به‌ سختی پیدا می‌شود، استفاده از این روش‌ مؤثرتر است.
 
این محققان اعلام کرده‌اند که با قرار دادن وسیله‌ای موسوم به ترانسدیوسر روی انگشت یا سرخرگ بازو می‌توان از تکنیک نبض انگشت finger pulse technique استفاده کرد. این وسیله سرعت حرکت نبض بین دو نقطه‌ را اندازه‌گیری می‌کند. این سرعت را در اصطلاح aortic pulse wave velocity می‌نامند. اندازه‌گیری نبض همراه با BMI بیمار و سن، نشان می‌دهد آیا آئورت سفت شده است یا نه.
 
در این بررسی گروه پژوهش دانشگاه آیوا، قدرت اجرایی این ابزار را با آزمون‌های سرعت موج نبض سرخرگ‌ کاروتید و رانی معتبر ساخته‌اند. این تست طلای استاندارد تعیین سفتی آئورت به شمار می‌آید.
 
این محققان می‌گویند: البته نتایج پژوهشی که به ‌سال ‌2010 در مرکز پیشگیری از بیماری‌های قلب ‌و عروق انجام شد، حاکی از آن بود که با استفاده از سونوگرافی ساده‌ی سرخرگ کاروتید می‌توان به‌ صورتی قابل‌ توجه روش پیش‌بینی بیماری قلب را بهبود بخشید.
 
نتایج این بررسی تازه در نشریه‌ Heart and Circulatory Physiology به چاپ رسیده است.


نوشته شده در سه شنبه 92/9/26ساعت 9:9 صبح توسط مریم ذوقی| نظرات ( ) |

ترب گیاهی است یکساله که ارتفاع ساقه آن تا یک متر می‌رسد. برگ‌های آن پهن‌، ناصاف‌، کرک دار و با بریدگی‌های نامنظم است. گل‌های آن برنگ سفید‌، زرد روشن‌، آبی روشن و بنفش است که درانتهای شاخه ظاهر می‌شود.

ترب، گیاهی که له شده آن به شکل ضماد برای تسکین درد روماتیسم مفید است.

خوردن ترب جهت تسکین سرفه، هضم کننده غذا، نیرو دهنده، ضد اسهال خونی بوده که آب دم کرده آن با سکنجبین برای دیفتری مفید است.

خوردن آب ترب برای هضم غذا، باز کردن انسداد و گرفتگیهای کبد و طحال و برای استسقا و یرقان نافع است 


نوشته شده در یکشنبه 92/9/24ساعت 5:32 عصر توسط مریم ذوقی| نظرات ( ) |

بررسی‌ها نشان می‌دهد که مواد خوراکی حاوی مقادیر قابل توجهی قند فروکتوز مانند عسل علاوه بر آن که بنیه فرد را تقویت می‌کنند خاصیت چربی‌سوزی نیز دارند. به علاوه عسل مانند یک محرک سوختی کبد را وادار به تولید گلوکز می‌کند. این حجم از گلوکز مقدار قندخون را در مغز بالا نگه داشته و آن را وادار می‌کند که دستور آزاد شدن هورمون‌های چربی‌سوز را به بدن مخابره کند.

 به گفته پزشکان برای آن که رژیم غذایی حاوی عسل کارآیی بیشتری داشته باشد آن را در رژیم غذایی روزانه جایگزین شکر کنید. همچنین اضافه کردن سه قاشق غذاخوری عسل به آب گرم و خوردن آن پیش از خواب و انجام فعالیت‌ بدنی کافی در کاهش وزن تاثیرگذار است. پزشکان معتقدند وقتی که عسل پیش از خواب مصرف شود بدن در ساعت‌های اولیه خواب، فرآیند چربی‌سوزی را شروع می‌کند.

 البته توجه به این نکته ضروری است که برای بهره‌مند شدن از تاثیر عسل بر کاهش وزن، مصرف آن به تنهایی کافی نیست بلکه برای رسیدن به نتیجه مطلوب اقدامات دیگری چون جایگزین کردن عسل به جای شکر در رژیم غذای روزانه، حذف تنقلات غیرمفید از وعده‌های غذایی، مصرف کربوهیدرات‌های ، مصرف به اندازه پروتئین‌ها و میوه‌ها به اندازه‌ای که باعث افزایش قندخون نشود، ضروری است. 


نوشته شده در یکشنبه 92/9/24ساعت 5:28 عصر توسط مریم ذوقی| نظرات ( ) |

 آنتی اکسیدان ها از جمله بهترین ترکیبات این میوه هستند به طوری که مقدار آنتی اکسیدان انار از بین چهل میوه مورد بررسی و حتی چای سبز نیز بیشتر است. مطالعات بسیاری نشان می دهند که مصرف منظم انار تاثیرات قابل توجهی در پیشگیری از تصلب شریان و پرفشاری خون دارد که این دو مهم ترین عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی عروقی محسوب می شوند. به علاوه می تواند رشد سلول های سرطانی را نیز کاهش دهد.
بر اساس تحقیقی در این زمینه 19 نفر که از تصلب شریان و تنگی سرخرگ به طور جدی رنج می بردند مورد آزمایش قرار گرفتند. از 10 آنها خواسته شد تا به مدت یک سال هر روز 250 میلی لیتر
آب انار بنوشند.


نتایج آزمایش گویای این بود که مصرف منظم آب انار موجب بهبود قابل ملاحظه علائم بیماری شد. به علاوه، کاهش فشار خون نیز در این افراد مشاهده شد. این آزمایش طی سه سال در 5 نفر ادامه یافت که آنها اذعان داشتند آب انار تاثیرات مثبتی در دراز مدت دارد.
باید خاطر نشان کرد که تصلب شریان و فشار خون بالا که به عنوان دو عامل خطر شناخته می شوند می توانند زمینه ساز آنفارکتوس ماهیچه قلب و مشکلات عروق قلب شود که خطرناک ترین و رایج ترین مشکلات قلبی هستند.
تاثیرات مثبت
آب انار از نظر تانین ها و پلی فنول ها؛ ترکیبات آنتی اکسیدانی نیز ارزیابی شد. عملکرد این ترکیبات پیشگیری از اکسید شدن چربی های بد خون است.
محققان امیدوارند فواید
آب انار به طور گسترده تری در روند پزشکی پیشگیری و درمان ناراحتی های قلبی عروقی کاربرد داشته باشد.


نوشته شده در یکشنبه 92/9/24ساعت 5:25 عصر توسط مریم ذوقی| نظرات ( ) |

 

 

 مطالعات دکتر جیمز  استراتفورد از دانشگاه نوتینگهام و دکتر سیمون پارک از دانشگاه ساری (surrey) نشان می‌دهد باکتری Bacillus mycoides که در سال 1842 کشف شد، به نیروها و انحنا در محیطی که در آن رشد می‌کند، واکنش نشان می‌دهد.

 

توانایی این میکروب برای پاسخگویی به تغییرات ریز در محیطش می‌تواند دارای کاربردهای کارآمد علمی، مهندسی و پزشکی باشد.

 

دکتر استراتفورد گفت: متوجه شدیم این باکتری در حال رشد به نارسایی‌های کوچک در محیط کشت جامد واکنش نشان می‌دهد و این امر تصادفی نبود.

 

این موجود در پاسخ به رشد بر روی سطوح انحنادار، ساختارهای گردابی‌شکل به اندازه دست انسان را بر روی سطح انحنادار ایجاد می‌کند و حتی می‌تواند به آسیب‌دیدگی واکنش نشان دهد.

 

جزئیات این مطالعه در PLOS ONE منتشر شد.


نوشته شده در یکشنبه 92/9/24ساعت 5:22 عصر توسط مریم ذوقی| نظرات ( ) |

   1   2   3   4   5   >>   >