سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























مختلف

یک نوجوان با استفاده از قطعات کوچک اسباب بازی به تعداد 25 هزار تا موفق شده است که در یکی از اتاق‌های خانه خود یک شهربازی در ابعاد مینیاتوری بسازد. 

گفتنی است، ساخت این شهربازی در حدود بیش از 6 ماه به طول انجامید و تمام فضای داخل اتاق این نوجوان را به خود اختصاص داده است. 

بررسی‌ها نشان می‌دهد، این شهربازی از قطعات کوچک میله و بست‌های پلاستیکی که به همدیگر متصل می‌شوند ساخته شده است. 

این نوجوان طراح با استفاده از محاسبات ریاضی دقیق این سازه‌های فنی را ایجاد کرده است. از جمله جالب‌ترین وسایل شهربازی در این شهربازی،شاتل فضایی و قطار ماشین‌ها است که حتی می‌تواند چرخش و یا پیچ‌های متنوع داشته باشد. 

این نوجوان برای خرید قطعات مورد نیاز 2 هزار پوند هزینه کرده است. 

این نوجوان در نظر دارد در آینده طرح‌های پیچیده‌تری را از طریق این میله‌ها بسازد.

منبع : باشگاه خبرنگاران


نوشته شده در شنبه 92/9/16ساعت 11:45 عصر توسط مریم ذوقی| نظرات ( ) |

ما خوشحال که می‌شویم گریه می‌کنیم، ناراحت که می‌شویم هم گریه می‌کنیم، ما حتی با پیاز پوست کردن هم گریه می‌کنیم.

Rose-Lynn Fisher عکاسی است که سعی کرده پاسخی برای این سوال پیدا کند و در مجموعه عکس‌های خود این تفاوت را نشان دهد و برای این کار اشک خشک شده را که از احساسات مختلفی تولید شده در زیر میکروسکوپ قرار داد تا تفاوت میان آنها مشخص شود.

 

سه نوع اشک متفاوت وجود دارد. اشک ناشی از احساسات (شادی و غم)، اشکی که برای خیس نگه داشتن محیط چشم ترشح می‌شود و اشک غیرارادی (تاثیر پیاز و یا گاز اشک آور) که در نتیجه یک فرآیند خارجی بوجود می‌آید.

فیشر متوجه شد که این سه نوع اشک از مولکول‌های متفاوتی تشکیل شده‌اند. این امر منطقی به نظر می‌رسد! چرا که دلیل تولید این سه نوع اشک با یکدیگر کاملا متفاوت است. اما چگونه ممکن است اشک ناشی از غم و اندوه و اشکی که با خوشحالی ایجاد می‌شود و هر دو از یک منبع خارج می‌شوند با یکدیگر تفاوت داشته باشند؟ دلیل این امر شرایط است. با وجود اینکه آن قطرات اشک از جای یکسانی خارج شده‌اند. اینکه شما چه طور گریه می‌کنید و همچنین عوامل بیرونی بر اینکه این مولکول‌ها در پایان چه شکلی بگیرند تاثیرگذار است.

تصاویر گرفته شده از این قطرات اشک را ببینید:

  

منبع : تابناک


نوشته شده در شنبه 92/9/16ساعت 11:44 عصر توسط مریم ذوقی| نظرات ( ) |

طوفان اگر چه خشن است اما طبیعت زیبا را نمایش می‌دهد. این عکس بسیار زیبا ار طوفان را ایسنا به نقل از عصر ایران منتشر کرده است. 

 

 

 

 

 


نوشته شده در شنبه 92/9/16ساعت 11:43 عصر توسط مریم ذوقی| نظرات ( ) |

 


کمبود این عنصر در بدن موجب "پرخاشگری" می‌شود!
از مهم‌ترین عنصرهایی که جهت خون سازی و آرامش روحی و روانی موثر است، آهن است که کمبود آن موجب بیماری‌های شایع می‌شود.
میترا زراتی متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: آهن یکی از مواد معدنی است که در سلامت جسمی و روحی تاثیر بسیار زیادی دارد. و بهتر است بدانید که آهن اکسیژن از ریه به بافت‌ها و اندام‌های بدن می‌رسد و کم‌خونی ناشی از فقر آهن، اکسیژن رسانی به بافت‌ها، از جمله مغز و اعصاب را به شدت مختل می‌کند. 

وی افزود: آهن در ساخت و عملکرد میانجی‌های عصبی دخالت بسیاری دارد.

 وی خاطرنشان کرد: برخی از غذا‌ها همچون جگر، گوشت، مرغ، ماهی و حبوبات، سرشار از آهن هستند که بهتر است در وعده‌های غذایی گنجانده شوند. 

وی تصریح کرد: غذاهایی که سرشار از آهن هستند بهتر است همراه با منابع غنی از ویتامین C مصرف شوند، چراکه آهن را آن‌ها بهتر جذب می‌کند. 

وی اذعان داشت: برخی دیگر از عناصر چون مس و روی از جمله مواد معدنی که در رشد و تکامل سیستم عصبی انسان اهمیت بسیاری دارند. 

وی در ادامه گفت: مصرف سلنیوم نیز برای بهبود حالات روحی بسیار مناسب است، زیرا کمبود سلینوم باعث افسردگی و پرخاشگری می‌شود. 


نوشته شده در شنبه 92/9/16ساعت 11:40 عصر توسط مریم ذوقی| نظرات ( ) |

 


تاثیر باکتری‌ها بر سرطان روده

پزشکان آمریکایی در بررسی‌های جدید خود اظهار داشتند: در حالی که برخی از باکتری‌های گوارشی به پیشگیری از بیماری‌های روده‌ای کمک می‌کنند برخی دیگر از آنها می‌توانند برای دستگاه هاضمه مضر باشند.

 

در این بررسی محققان به آزمایش روی DNA نمونه مدفوع 47 بیمار مبتلا به سرطان روده و 94 فرد سالم پرداختند تا سطح تنوع باکتری‌های روده‌شان تعیین شود.

 

«جی‌یانگ آن» از دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک بر اساس یافته‌ها اظهار داشت: کاهش تنوع باکتری‌های روده با ابتلا بهسرطان روده مرتبط است. بیماران مبتلا به سرطان روده سطح پایین‌تری از باکتری‌هایی را دارند که فیبرهای خوراکی را به بوتیرات تبدیل می‌کنند. این اسیدهای چرب ممکن است از التهاب و تبدیل شدن سلول‌های روده به سلول‌های سرطانی پیشگیری کنند و کمبود آنها در بروز سرطان روده نقش دارد.


نوشته شده در شنبه 92/9/16ساعت 11:36 عصر توسط مریم ذوقی| نظرات ( ) |

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >