سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























مختلف

i love  my god


نوشته شده در چهارشنبه 92/9/20ساعت 12:42 عصر توسط مریم ذوقی| نظرات ( ) |

هوآنگ گووفو نقاش چینی آثاری زیبا با دهان و پاهای خود خلق کرده است که در اینجا مشاهده می کنید.

هوآنگ گووفو نقاش 42 ساله چینی، در سن 4 سالگی در حادثه ای خشونت آمیز بازوهای خود را از دست می دهد. در 12 سالگی شروع به نقاشی با پاهایش می کند. هنگامی که به سن بلوغ می رسد پدرش بیمار می شود و وی برای درمان پدر مدرسه را ترک و شروع به نقاشی می کند.

اوایل نقاشی‎های وی در کوچه و خیابان فروخته می شد. اما به مرور متوجه می شود نقاشی هایش فاقد ظرافت است و خریداران از روی ترحم آثارش را خریداری می کنند. تصمیم می گیرد قلم مو را با دهان گرفته و با رنگ جزئیات اثری زیباتر خلق کند.

وی می گوید: اگر دری بسته شود، پنجره باز است. از دست دادن بازوان این امکان را به من داد تا با پاها و دهانم نقاشی کنم و خوشحال و خوشبخت زندگی کنم، و من قدر چیزی که خداوند به من داده را می دانم.

 

 


نوشته شده در چهارشنبه 92/9/20ساعت 12:39 عصر توسط مریم ذوقی| نظرات ( ) |

محمدرضا برزگر،عضو هیئت علمی علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس در مورد راهکارهای برخورد با سوختگی به این نکته اشاره کرد که سوختگی‌ها درجه‌های مختلف دارند که در نوع خفیف تنها مقداری قرمزی روی پوست است، سوختگی متوسط همراه با قرمزی و تاول است و سوختگی‌های شدید تا عمق بافت آسیب ایجاد می‌کند.

استفاده از خمیردندان و آب سرد روی پوست سوخته ممنوع 

وی در پاسخ به اینکه برخی افراد در مواجهه با سوختگی از خمیر دندان،‌آب سرد یا سیب زمینی خام برای کاهش التهاب سوختگی پوست استفاده می‌کنند گفت: متأسفانه تمام این موارد باورهای غلطی هستند که بین برخی افراد وجود دارد.

 

وی گفت: به محض ریختن آب‌جوش یا چای یا در معرض قرار گرفتن جسم داغ با پوست روی آن آب سرد می‌ریزند غافل از اینکه این کار نه تنها تأثیری در درمان سوختگی ندارد بلکه باید بدانیم آب آشامیدنی استریل نیست و برخی میکروب‌های آن در دستگاه گوارش از بین می‌رود ولی پوست سوخته این قابلیت را ندارد و میکروب‌ها روی بخش دچار سوختگی نشسته و موجب بروز عفونت شود.

عضو هیئت علمی علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: پس از سوختگی اولین کاری که باید انجام داد این است که لباس را از تن فرد بیرون بیاوریم چون این لباس گرما را بیشتر انتقال می‌دهد و آسیب را دو چندان می‌کند.

برزگر افزود: بهترین کار برای درمان سوختگی در مراحل اولیه خنک‌کردن قسمتی است که دچار سوختگی شده، توصیه می‌کنیمبه جای استفاده از آب و یخ از سرم‌ شست و شوی استریل استفاده شود.

فردی که دچار سوختگی شده را داخل حوض و استخر نیندازید

وی با بیان اینکه در گذشته فردی که دچار سوختگی شده در حوض آب و اکنون در استخر می‌اندازند افزود: میکروب‌های بسیار خطرناکی در آب حوض استخر وجود دارد که نه تنها کمکی به فرد سوخته نمی‌کند بلکه سبب تشدید عفونت نیز می‌شود.

عضو مرکز تحقیقات پوست علوم پزشکی شهید بهشتی سومین راهکار را استفاده از مُسکن و کدئین‌ها برای کاهش دردفردی که دچار سوختگی شده دانست و افزود: پس از طی این مراحل توصیه می‌کنیم تا قسمت سوخته پانسمان شود تا در معرض میکروب قرار نگیرد.

برزگر در مورد سوختگی‌های عمیق گفت: از آنجایی که در سوختگی‌های عمیق احتمال ورم شدید وجود داشته و ممکن است خونرسانی به عروق منتقل شود و بافت از بین برود توصیه می‌کنیم فرد را سریعاً به مراکز تخصصی سوختگی ارجاع دهندتا با برش‌های خاصی که روی سوختگی ایجاد می‌شود عضو آسیب‌دیده حفظ شود. چرا که در برخی موارد امکان قطع عضو بر اثر از بین رفتن بافت وجود دارد.

تاول روی سوختگی را نترکانید

این متخصص پوست و مو همچنین به افراد توصیه کرد تا در صورت ایجاد تاول روی قسمت سوخته از پاره کردن آن خودداری کرده چرا که تاول نوعی پوشش مناسب برای جلوگیری از ورود میکروب‌ها محسوب می‌شود.


نوشته شده در چهارشنبه 92/9/20ساعت 12:38 عصر توسط مریم ذوقی| نظرات ( ) |

کدام هوا حال و هوا شما را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد؟ آفتابی، بارانی، اما مطالعات اخیر دانشمنداننشان می‌دهد بعضی هوای بارانی را بیشتر دوست دارند و عملکردشان در روزهای بارانی بیشتر است.
دانشمندان با انجام آزمایشاتی بر روی روح و روان انسان‌های مختلف دریافتند که افرادی که علاقه زیادی به هوای بارانی دارند میزان موفقیتشان به مراتب بیشتر است، قدم زدن در این هوا تمام احساسات منفی را از افراد دور می‌کند و باعث می‌شود تصمیم‌های جدی برای زندگی بگیرند. 

گفتنی است، افرادی که در هوای بارانی با خود حرف می‌زنند افراد آرام‌تری هستند قدم زدن زیر باران روح و روان را آرام می‌کند و استرس و اضطراب را از افراد دور می‌کند. 

ورزش کردن در هوای ابری و زیر باران باعث شادابی پوست می‌شود و اکسیژن در این هوا در میزان بسیار بالایی قرار دارد از این رو روان‌شناسان همواره توصیه می‌کنند در هوای بارانی به فضای باز بروید و بدون چتر قدم بزنید و با خود فکر کنید.


نوشته شده در چهارشنبه 92/9/20ساعت 12:37 عصر توسط مریم ذوقی| نظرات ( ) |

 


نتایج پژوهشها از تأثیر غذاهای دریایی بر سلامت استخوان و دندان

 محققان هندی با اشاره به یافته‌های حاصل از تحقیقات انجام شده در این زمینه اظهار کردند: خوردن غذاهای دریایی بویژه ماهی برای سلامتی افراد مفید است، زیرا این ماده غذایی منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3، مواد معدنی و ویتامین‌هاست.

 

پژوهش‌های اخیر نشان داده است وجود غذاهای دریایی در رژیم غذایی هفتگی ممکن است احتمال خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش دهد و به پایین آوردن میزان کلسترول و تری گلیسیرید کمک کند.

 

همچنین ماهی به کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر کمک می‌کند. از دیگر فواید آن کاهش التهاب و کمک به پیشگیری از ابتلا به آرتریت روماتوئید است.

 

بر اساس نتایج این تحقیق، غذاهای دریایی به لحاظ دارا بودن مواد معدنی مانند روی، ید و سلنیوم به رشد بدن و سوخت‌وساز آن کمک کرده و از ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان جلوگیری می‌کنند.

 

ویتامین‌های موجود در غذاهای دریایی نیز به سالم نگه داشتن پوست، بینایی و تقویت استخوان و دندان کمک می‌کنند.


نوشته شده در چهارشنبه 92/9/20ساعت 12:35 عصر توسط مریم ذوقی| نظرات ( ) |

<      1   2   3   4   5   >>   >