سفارش تبلیغ
صبا ویژن





























مختلف

 آنتی اکسیدان ها از جمله بهترین ترکیبات این میوه هستند به طوری که مقدار آنتی اکسیدان انار از بین چهل میوه مورد بررسی و حتی چای سبز نیز بیشتر است. مطالعات بسیاری نشان می دهند که مصرف منظم انار تاثیرات قابل توجهی در پیشگیری از تصلب شریان و پرفشاری خون دارد که این دو مهم ترین عوامل زمینه ساز بیماری های قلبی عروقی محسوب می شوند. به علاوه می تواند رشد سلول های سرطانی را نیز کاهش دهد.
بر اساس تحقیقی در این زمینه 19 نفر که از تصلب شریان و تنگی سرخرگ به طور جدی رنج می بردند مورد آزمایش قرار گرفتند. از 10 آنها خواسته شد تا به مدت یک سال هر روز 250 میلی لیتر
آب انار بنوشند.


نتایج آزمایش گویای این بود که مصرف منظم آب انار موجب بهبود قابل ملاحظه علائم بیماری شد. به علاوه، کاهش فشار خون نیز در این افراد مشاهده شد. این آزمایش طی سه سال در 5 نفر ادامه یافت که آنها اذعان داشتند آب انار تاثیرات مثبتی در دراز مدت دارد.
باید خاطر نشان کرد که تصلب شریان و فشار خون بالا که به عنوان دو عامل خطر شناخته می شوند می توانند زمینه ساز آنفارکتوس ماهیچه قلب و مشکلات عروق قلب شود که خطرناک ترین و رایج ترین مشکلات قلبی هستند.
تاثیرات مثبت
آب انار از نظر تانین ها و پلی فنول ها؛ ترکیبات آنتی اکسیدانی نیز ارزیابی شد. عملکرد این ترکیبات پیشگیری از اکسید شدن چربی های بد خون است.
محققان امیدوارند فواید
آب انار به طور گسترده تری در روند پزشکی پیشگیری و درمان ناراحتی های قلبی عروقی کاربرد داشته باشد.


نوشته شده در یکشنبه 92/9/24ساعت 5:25 عصر توسط مریم ذوقی| نظرات ( ) |